Osvrt na stripovsku 2017. godinu

stripovi2017

Uvijek je nezgodno praviti pregled nekog perioda, jer postoji ozbiljan rizik da se zaboravi nešto važno. S toga, neka ovo bude jedan pogled na stripovsku 2017. godinu, potpomognut konsultovanjem top lista i jednim ličnim doživljajem.

Pa da počnemo… Yabba dabba doo! Stigli su osavremenjeni ljudi iz kamenog doba – nova varijanta stripa The Flintstones. DC univerzum je donio i Deathstroke. Pojavila se oštra priča okarakterisana kao superhero Game of Thrones nazvana Mister Miracle. U reinterpretativnom smislu stižu The Spectacular Spiderman, po mnogima najbolji godišnji noir triler Batman/Elmer Fudd, nova atmosferičnost bijesa i straha koju nosi Hulk i The Mighty Thor kao jedan od boljih momenata marvelovskog univerzuma.

Godina na izmaku nam je donijela i nadrealni i interesantno kolorisani Doom patrol, hibridne priče pod naslovom Saga, aluziju na nekadašnju francusko-belgijsku školu oličenu u djelu Spy Seal, te koautorski rad o timu besmrtnih vojnika u priči žanrovski zaglavljenoj između vojnog trilera i magičnog realizma koji potpisuju Greg Rucka i Leonardo Fernandez nazvan The old guard.

Raznovrsnost spektra koju donose izdanja iz 2017. godine se očituje i u sledećim primjerima. Hostage, recimo, priziva brutalnu empatiju. The abominable mr. Seabrok priziva sumnju i skepticizam. Black Hammer je na naki način storija o izolaciji i razotkrivanju. Extremity prati rat u sci-fi svijetu. Black Bolt govori o svemirskom zatvoru. Black inkapsulira brutalnosti i rasno profilisanje. 4 kids walk into bank je neustrašiva priča o adolescentima. Calexit reaguje na politička previranja u SAD. Stari majstor pankerske esterike Gary Panter donosi Songy of Paradise. My favorite thing is monster, koji je trebalo da izađe za Halloween 2016. i nepredviđeno sačekao februar 2017., i God County se, isto tako, izdvajaju kao zanimljivi produkti stripovskog svijeta koji su se pojavili u godini za nama.

Kod autora ovih redova posebno oduševljenje je izazvala pojava stripa u kom je glavna rola Nick Cave. Reinhard Kleist je stvorio Nick Cave: Mercy on me, briljantnu i zapanjujuću pripovijest o životu slavnog muzičara, pjesnika i romanopisca.

Luf