mulj.net

crnogorski muzički portal

Mon01222018

Last updateSun, 21 Jan 2018 4pm

Osvrt na stripovsku 2017. godinu

stripovi2017
Uvijek je nezgodno praviti pregled nekog perioda, jer postoji ozbiljan rizik da se zaboravi nešto važno. S toga, neka ovo bude jedan pogled na stripovsku 2017. godinu, potpomognut konsultovanjem top lista i jednim ličnim doživljajem.

Pa da počnemo... Yabba dabba doo! Stigli su osavremenjeni ljudi iz kamenog doba – nova varijanta stripa The Flintstones. DC univerzum je donio i Deathstroke. Pojavila se oštra priča okarakterisana kao superhero Game of Thrones nazvana Mister Miracle. U reinterpretativnom smislu stižu The Spectacular Spiderman, po mnogima najbolji godišnji noir triler Batman/Elmer Fudd, nova atmosferičnost bijesa i straha koju nosi Hulk i The Mighty Thor kao jedan od boljih momenata marvelovskog univerzuma.

Godina na izmaku nam je donijela i nadrealni i interesantno kolorisani Doom patrol, hibridne priče pod naslovom Saga, aluziju na nekadašnju francusko-belgijsku školu oličenu u djelu Spy Seal, te koautorski rad o timu besmrtnih vojnika u priči žanrovski zaglavljenoj između vojnog trilera i magičnog realizma koji potpisuju Greg Rucka i Leonardo Fernandez nazvan The old guard.

Raznovrsnost spektra koju donose izdanja iz 2017. godine se očituje i u sledećim primjerima. Hostage, recimo, priziva brutalnu empatiju. The abominable mr. Seabrok priziva sumnju i skepticizam. Black Hammer je na naki način storija o izolaciji i razotkrivanju. Extremity prati rat u sci-fi svijetu. Black Bolt govori o svemirskom zatvoru. Black inkapsulira brutalnosti i rasno profilisanje. 4 kids walk into bank je neustrašiva priča o adolescentima. Calexit reaguje na politička previranja u SAD. Stari majstor pankerske esterike Gary Panter donosi Songy of Paradise. My favorite thing is monster, koji je trebalo da izađe za Halloween 2016. i nepredviđeno sačekao februar 2017., i God County se, isto tako, izdvajaju kao zanimljivi produkti stripovskog svijeta koji su se pojavili u godini za nama.

Kod autora ovih redova posebno oduševljenje je izazvala pojava stripa u kom je glavna rola Nick Cave. Reinhard Kleist je stvorio Nick Cave: Mercy on me, briljantnu i zapanjujuću pripovijest o životu slavnog muzičara, pjesnika i romanopisca.

Luf

Morrissey